Sunday, June 12, 2011

Ajaib! bawang putih menyerupai bawang merah!

Ciptaan Tuhan! Ajaib kan?
"Ada bawang putih yang menyerupai bawang merah tak?" tanya seorang pelangan lingkungan 30an kepada seorang penjual barangan runcit di pasar malam, penjual itu kehairanan, ada ker bawang macam tu? kalau ada pun nak buat apa? lelaki itu membisik "nak tarik duit!" "kalau ada ataupun kalau terjumpa jual kat saya, saya sanggup bayar RM1000" lelaki itu beredar setelah meniggalkan nombor telifon.

Perghhhh.... sampai seribu dia nak bayar.. penjual tu senyum sinis, dalam hatinya berkata kalau jumpa 10 pun aku tak jual, syirik!

Namun keimanan penjual itu diuji, selang seminggu selepas itu dia terjumpa ketika tengah menyusun bawang putih, seumur hidupnya sebagai peniaga bawang belum pernah melihat bawang sebegitu rupa. nak tahu apa peniaga tu buat? dia kasi kat aku pastu aku potong buat bahan tumis untuk masak kari kepala ikan. perghhhh sedap der....

2 comments:

mR.nawza said...

boley boh dlm mastika nih..hehehe

Dak Ketegaq said...

heeee....